Köpvillkor

Vilka kan beställa?

Vi levererar till företag och privatpersoner över hela Sverige. 

Till företagare inom billack och plåt, som köper större kvantiteter, kan vi lämna återförsäljarpriser. Kontakta oss för närmare information.


Att beställa

Det finns fyra sätt att beställa varor:

  1. Direkt i webbshoppen.
  2. Via e-post.
  3. På telefon.
  4. Med SMS.


Priser

Priserna är i svenska kronor och inkluderar gällande moms (för närvarande 25%). Vi garanterar att de priser som anges vid köptillfället alltid gäller.


Betalningsalternativ

Faktura: Faktura med betalning inom 10 dagar.

Dela upp betalningen: Kontakta mig innan beställning om du vill dela upp betalningen.

Kredit/bankkort: Betala säkert online med alla vanliga kort via PayPal.

Förskott via Plusgiro: Du kan vid beställningen ange förskottsbetalning. Då betalar du in på Bankgiro 797-4355 och anger namn och/eller ordernummer så att betalningen kan spåras. När betalningen kommit in så levereras varorna.


Leveranstid

Normalt skickas ditt paket inom 1-2 dagar om varorna finns på lager. Det innebär att du oftast har paketet inom 3-5 dagar. Om någon vara inte finns på lager så varierar leveranstiden från fall till fall. Vid förseningar kontaktar vi dig via e-post eller telefon.


Frakt

Leveranser sker med Posten (upp till 2 kg) eller DHL. Du hämtar då paketet hos ditt närmaste ombud. Normalt sker avisering genom telefon/SMS eller brev. Avgiften för frakten är 99:-
Paket kvarligger normalt hos ombudet 14 dagar. Outlöst paket debiteras med 250 kr plus kostnad för eventuellt mixad färg.


Avhämtning i vår butik

Alla varor kan hämtas ut i vår lagerbutik i ALFTA. Välj då detta alternativ i kassan vid köpet. I detta fall utgår naturligtvis ingen fraktkostnad. Kontakta oss gärna innan ni besöker butiken. Öppettiderna är oregelbundna.


Transportskador

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart anmäla detta till transportören. Om denne inte åtar sig skadeansvaret, skall du kontakta oss.


Ångerrätt

Enligt distansavtalslagen har man som konsument rätt att ångra sitt köp utan speciell anledning inom 14 dagar från det man tagit emot varorna. Ångerrätten gäller alla produkter med undantag för mixade färger och lacker. Kontakta oss inom 14 dagar om retur önskas. Sedan ska varan återsändas inom 20 dagar i ursprungligt skick. Efter det att varan anlänt till oss återbetalas hela beloppet som köparen erlagt med undantag av returfrakten. Inga paket får skickas som postförskott.

Återbetalning sker enklast direkt till ditt bankkonto alternativ Plusgiro eller Bankgiro.


Reklamationer

Kontakta alltid oss vid alla typer av reklamationer innan eventuella varor returneras. Varorna ska alltid återsändas i originalförpackningarna. I de fall vi har levererat fel vara eller fel antal är vi angelägna att du tar kontakt med oss så snart som möjligt. Vi åtgärdar då felet utan kostnad för dig.


Reservationer

Vi reserverar oss för slutförsäljning och andra bristsituationer som kan uppstå. Vi försöker alltid lösa detta på bästa sätt efter kontakt med er.

Falska beställningar spåras och polisanmäls

Garanti

Vi lämnar i de flesta fall 2 års garanti på våra varor. Undantaget är förbrukningsvaror samt färger och lacker. Dessa har ofta en begränsad hållbarhet. Garantin gäller ursprungliga fel, så kallade fabrikationsfel. Faktura gäller som garantibevis. Kontakta alltid oss före retur av varan.


Behandling av kunduppgifter

Alla uppgifter om våra kunder samt deras inköp och betalningar hålls alltid strikt konfidentiella och lämnas aldrig vidare till någon annan part.